Sostenitori >> HONEYWELL

HONEYWELL

WEBSITE : Solstice Refrigerant (honeywell.com)

 

The environment is top of mind. Choosing the right technologies now can have a positive impact for decades to come. Discover how Honeywell’s commitment to sustainability and resolve to use the latest science and technology is helping the world decarbonize with Solstice® HFO Refrigerants. Explore the interactive graphic below to learn how Solstice can be used in a wide range of heating and cooling applications.

Honeywell believes in solutions that balance environmental protection with economics. Our low-global-warming-potential (GWP) Solstice® hydrofluoroolefin (HFO) refrigerants leverage USD$1 billion of R&D investment and a 117-year track record of innovation to help the heating and cooling industry transition to a low carbon future in a cost-effective manner, without compromising system performance. To date, Solstice refrigerants have helped avoid the potential release of the equivalent of more than 326 million metric tons of carbon dioxide into the atmosphere, equal to the annual carbon emissions of nearly 70 million gasoline-powered passenger

 

L’ambiente è una priorità globale. Scegliere la giusta tecnologia può avere un impatto positivo sul futuro del pianeta nei decenni a venire. L’impegno di Honeywell per la sostenibilità è diretto a fare il miglior uso dello stato dell’arte di scienza e tecnologia per aiutare il mondo a diminuire l’impronta carbonica. Ne è un esempio la generazione di refrigeranti Solstice®, idroolefine (HFO) che rispecchiano la volontà di Honeywell a realizzare soluzioni che bilancino protezione ambientale e sostenibilità economica.

Gli HFO a bassissimo GWP Solstice® sono il frutto di un investimento di un miliardo di dollari in ricerca e di un track record di innovazione nel campo dell’industria della climatizzazione e refrigerazione, che Honeywell ha sviluppato in tutta la sua storia, per permettere un futuro decarbonizzato in una modalità economicamente efficace che tuteli la performance dei sistemi.

Oggi i refrigeranti della generazione Solstice® hanno permesso di contenere le emissioni di un valore di oltre 330 milioni di tonnellate di CO2 in atmosfera, equivalenti alle emissioni di circa 70 milioni di automobili alimentate con idrocarburi.